Klachtenregeling

De medewerkers van het Anker doen hun uiterste best om goed voor u of uw familielid te zorgen. Toch kan het voorkomen dat u of uw familielid ergens niet tevreden over bent, of dat u zaken opmerkt die beter kunnen. We willen dit graag van u horen!

 

Klachtenregeling van het Anker

De medewerkers van het Anker doen hun uiterste best om goed voor u of uw familielid te zorgen. Ze zetten zich in om oog te hebben voor iedereen en ze willen respectvol met elke bewoner omgaan. Toch kan het voorkomen dat u of uw familielid ergens niet tevreden over bent, of dat u zaken opmerkt die beter kunnen. We willen dit graag van u horen!

Hiervoor zijn de volgende opties beschikbaar:

  1. Het geven van een verbetertip of een compliment.
  2. Het invullen van een MTV (Melding Ter Verbetering)
    Dit formulier wordt behandeld door de kwaliteitsmedewerker in overleg met leidinggevende. U ontvangt een terugkoppeling over de afhandeling van de MTV.
  3. Als het een situatie betreft waar u liever mondeling over in gesprek gaat, kan dit ook. Uw eerste aanspreekpunt is de Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV). Uiteraard is het daarnaast mogelijk een gesprek te hebben met de manager zorg en welzijn of met de bestuurder van het Anker.
  4. Wanneer u er in een gesprek niet uitkomt, of u wilt uw klacht niet in het Anker bespreken kunt u een officiële klacht indienen bij onze klachtencommissie. Het Anker is aangesloten bij de Regionale Klachtencommissie voor de Gezondheidszorg van de SKGN, website; www.SKGN.nl. Meer informatie hierover vindt u in de brochure die u hier kunt downloaden.

Verbetertip of compliment